Mini herfstvakantie? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu Mini herfstvakantie? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu

Mini herfstvakantie?

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Oktober 2016 | Spanje, Madrid

Hola Amigos!
Ik ben een dagje later, maar het is weer tijd voor een wekelijkse blog!

Op maandag heb ik brieven naar Nederland gepost en ze kwamen al donderdag binnen, echt super snel!! Ook probeer ik al dagen een dik deken te bemachtigen bij de Primark, maar steeds was ik te laat en was het al uitverkocht. Maaar dinsdag was mijn 'geluksdag', heb eindelijk een deken!!! Een deken was blijkbaar wat ik nodig had voor betere nachten, want ik ben minder moe. Het kan misschien wel zo zijn dat ik in de avonden meer tijd moet maken voor ontspannende dingen en dat ik op mijn vaste momenten op stage aan school ga werken.

Het is zelf hier in hartje Madrid officieel herfst. De afgelopen dagen heeft het heel vaak geregend en het begint al steeds wat kouder te worden. Ik ben ook weer een paraplu rijker, wat ik al een aantal keer heb moeten gebruiken. Maar ik mag zeker niet klagen over de temperatuur, want in Nederland is het veel kouder heb ik gehoord.

Op vrijdag heb ik in de ochtend tijd gehad om aan school te werken en ik heb mijn tijd erg goed gebruikt. Ik was zelfs trots op mijzelf dat ik alles had gemaakt wat ik tot nu toe moest doen voor mijn stage opdracht! In de middag had ik geholpen met examens en tijdens de laatste les van de dag hebben een paar kinderen voor mij een boekje gemaakt met Spaanse woordjes die ik MOET leren. Ze zijn zelf zo enthousiast dat ik volgende week een 'toets' moet maken over de Spaanse woordjes, geweldig!! In de avond hebben we de verjaardagen van 2 Nederlandse vriendinnen gevierd en zijn we daarna gaan stappen.

Zaterdag was het vooral een luie dag en 's middags zaten we met 4 huisgenoten in onze pyjama's en warme deken aan een kop thee in de keuken. Vandaag is mijn docent van de Leijgraaf aangekomen in Madrid en hebben we samen met op een terras gezeten en flink bijgekletst. Daarna zijn we met z'n 6jes bij een tapasrestaurant gaan eten en het eten was echt heerlijk!! Daarna ben ik naar een afscheidsfeestje gegaan van een docent (ook een docent uit Year 3) van King's College die volgende week naar de UK verhuisd. We zijn naar een restaurant gegaan en veel docenten die ik ken en/of mee samen werk waren er ook.

Zondag was weer mijn wekelijke dag om mijn kamer helemaal schoon te maken en om alles te wassen. Ik heb boodschappen gedaan en in de avond hebben we met alle huisgenoten samen gekookt en gegeten. Het was echt super gezellig en we hebben besloten om elke zondag voortaan samen te gaan eten en koken.

Ondertussen ben ik al 7 weken in Madrid en de tijd vliegt zo snel!! Ik ben nu gewoon op de helft van mijn verblijf in Madrid! Aankomende weekend heb ik blijkbaar een langere weekend dan ik dag. Eerste instantie moest ik op de vrijdag en zaterdag naar stage komen, omdat er workshops worden gegeven door externe mensen. Doordat we dus 2 dagen extra dagen moeten werken zijn we de maandag en de dinsdag vrij!! Maar ik heb te horen gekregen dat wij er niet verplicht hoefden te zijn, dus ben heb ik aankomende weekend gewoon 5! dagen vrij!! Dus stiekem heb ik ook een mini herfstvakantie! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 11702

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 22 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: