Sint en Piet bij Nederlandse ambassade! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu Sint en Piet bij Nederlandse ambassade! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu

Sint en Piet bij Nederlandse ambassade!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 November 2016 | Spanje, Madrid

Hallooootjes!
2e blog voor deze week alweer. Moet niet gekker worden hoor hahaha.
Mijn weekend was echt fantastisch!!

Vrijdag was een hele leuke dag. We hebben de show van year 4 gezien en het was echt fantastisch! Ze zongen erg goed en ze waren ontzettend enthousaist! In de avond heb ik lekker gerelaxt, film gekeken en gekletst met huisgenoten.

Zaterdag was DE dag! Ik mocht zwarte piet spelen bij de Nederlandse ambassade!! Om 2 uur waren op bestemming en werd ons uitgelegd wat we moesten doen, hoe de dag eruit zag en voorbereidingen werden getroffen. We kleedden ons om, snel wat boterhammen naar binnen proppen en de schminck in. Een belangrijk detail: ik was een ZWARTE piet! Ik wilde absoluut geen gekleurde of roet piet zijn, maar traditioneel een zwarte/bruine piet!! Rond kwart over 4 kwamen de kinderen en begonnen de activiteiten. We hebben getekend en daarna hebben met z'n alle flink gedanst. Daarna kwam eindelijk sinterklaas, hebben we weer gedanst en kwamen de cadeautjes. Na de cadeautjes kregen de kinderen de kans om op de foto te gaan met sinterklaas en de pietjes. Maar aan alles kwam een einde en sinterklaas moest echt gaan. We werden uitgezwaaid en vlug naar buiten! Terwijl de kinderen naar huis gingen, hebben wij, aan de andere kant van het huis, nog een groepsfoto gemaakt en nog eentje met de ambassadeur! Toen schminck eraf, omkleden en naar huis. Als bedankje kregen wij een chocolade letter jummiee! Eenmaal thuis dacht ik lekker te gaan douchen, maar de doucheslang was kapot urgh dus dat werd uiteindelijk met veel moeite toch een bad! Daarna in bed gekropen en nog een film gekeken en daarna lekker onder de wol!

Zondag heb ik lekker uitgebreid ontbeten, theetje erbij en alles op zijn tijd. Toen spulletjes gepakt, mijzelf klaar gemaakt, metro in en door naar El Rasto. DE markt in het wijkje La Latina waar je straten vol met leuke kraampjes hebt. Ik heb een paar nieuwe dingetjes gekocht en paar uurtjes later terug naar huis. Toen even geluncht en meteen door naar museum Reina Sofia om deze dag lekker cultureel te maken. Ik heb o.a. Picasso en Dali gezien. Een erg mooie museum, maar toch wel voor echte kunstliefhebbers. 's Avonds nog gezellig met papa en Tycho geskyped. De week een beetje ingepland, mijn bijles voorbereidt (uitleg komt in volgende blog!) en geskyped met Jannick en Sven.

Een heerlijke weekend gehad met boordevol leuke dingetjes en herinneringen! Deze week wordt een drukke week met veel uitvoeringen en verwerking van mijn stage opdracht een een goed weekend om naar uit te kijken!!

Veel liefs en tot volgend weekend allemaal!! <3


  • 27 November 2016 - 23:19

    Brilpiet:

    Ik vond het ook ontzettend gezellig en heel erg leuk om meegemaakt te hebben!!
    Wel echt heel erg vervelend van de douche...hahaha. Is het nog gelukt om alles eraf te krijgen?

  • 28 November 2016 - 08:49

    Yvonne:

    Wat leuk dat je zo actief bezig bent, nog een paar weekjes en dan ben je weer terug
    Nog fijne dagen in Madrid
    Gr Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 11698

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 22 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: