Chinese culturele weekend!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu Chinese culturele weekend!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu

Chinese culturele weekend!!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 December 2016 | Spanje, Madrid

Hola amigos! Je gelooft het nooit maar op zondag toch een blog!! Ik heb ontzettend veel leuke dingen gedaan in de afgelopen paar dagen! Deze week is een andere week dan normaal. Alleen maandag en woensdag had ik stage en de andere dagen waren feestdagen.

Woensdag was het weer tijd voor stage. Super veel kinderen waren er niet, aangezien veel ouders deze week pakken om op vakantie gegaan of iets gaan doen met het gezin. Dit wordt toegelaten op school, omdat de school particulier is en niet van de overheid. Ouders betalen ook ontzettend veel en hebben veel te zeggen over dit soort dingen.
Ik kwam ook een lijst tegen met alle beroepen van de ouders en wordt je er weer aan herinnert op wat soort school je werkt en in wat soort wereld deze kinderen leven. Ouders zijn bijvoorbeeld: advocaat, rechter, projectleider namens Louis Vuitton, veel werken in de marketing, engineer of economist. Echt mensen met een mega inkomen waar wij allemaal van dromen.

Donderdag ging ik met mijn Nederlandse vrienden naar het historische stad Toledo. Wat een stad!! Voor Madrid was dit de hoofdstad van Madrid en er staan zo veel mooie oude gebouwen. 1 daarvan is de Katherdaal en natuurlijk hebben we een kijkje genomen in dit enorm grote kerk. Ongelofelijk mooi was het en na de kerk zijn we naar het Joodse wijk geweest en hebben we verschillende synagoges gezien. We wilden hierna gaan zip-linen, maar we kwamen erachter dat we niet genoeg cash hadden en dat de dichtbijzijnde bank in het centrum was, 25 minuten lopen. Uiteindelijk lukte het niet meer met de tijd en zijn we naar huis gegaan. Als afsluiting zijn we ergens gaan uiteten en daarna gezellig bij iemand gezeten.

Vrijdag ben ik met een ander Nederlands vriendin naar Las Ventas geweest. Het is DE stieren arena waar de wedstrijden/ gevechten gehouden worden. We begonnen in het museum met foto's van de Terero (stierenvechter) en hun outfits. Zo gedetaileerd en vele kleuren. Daarna was er een kamer met 6 opgehangen stierenhoofden en speren. We eindigden in een kamer met een film van hoe een stierengevecht er nu echt uitziet. Enorm bizar. De stieren moeten binnen een bepaalde tijd dood, zodat ze snel uit hun lijden zijn. In de tussentijd worden er speren in hun rug gestoken om het beest te verzwakken en het eindigt met een man op paard (voor de ogen van het paard zit een klep voor) die vervolgens een grotere speer in de rug steekt. Omdat we alleen korte fragmenten zagen weten we niet precies hoe een wedstrijd precies loopt en hoelang, maar op een gegeven moment is de stier zo verzwakt dat het niet meer kan lopen en uiteindelijk gaat hij dood en met behulp van 3 paarden wordt het de arena uitgehaald. Ook zagen we fragmenten dat het fout liep met de stier en de Terero. Het was heel bizar en ongelofelijk. We liepen ook met een raar gevoel de arena in. We liepen een rondje, maakte foto's en zijn daarna naar huis gegaan.
In de middag heb ik geluncht met een Nederlandse vriend en in de avond hebben we gezellig met wat vrienden bij hem thuis gezeten.

Zaterdag ben ik samen met een andere Nederlandse vriendin naar het Real Madrid stadion geweest voor een tour. We zijn bijna overal geweest op de kleedkamers na want in de avond was er een wedstrijd. We begonnen bovenin het stadion, vervolgens liepen we door het museum vol met bekers, t-shirts, voetballen en allerlei informatie over de spelers zelf. We liepen rond het stadion en wat is het groot!!! Ook heb je enorm veel zitplaatsen, bijna heel Madrid past er wel!
Ook wij gingen weer lunchen en daarna hebben we wat kerstcadeautjes gekocht.

Vandaag/ zondag ben ik druk in de weer geweest met veeel papierwerk! Het einde is al enorm dicht in zicht en bij elk einde hoort veel verslagen, handtekeningen die gezet moeten worden en andere dingen voor het eindgesprek op stage en voor mijn Erasmus beurs. Ik ben daar vandaag erg druk mee geweest. Ook heb ik weer wat wasjes gedraaid, boodschappen gedaan en gezellig met huisgenoten gekookt.

Ja ik moet er echt aan geloven. Mijn allerlaatste volledige week gaat morgen in en ook de laatste normale week op stage. Langzamerhand ben je steeds meer bezig met je vertrek terug naar huis. Dingen plannen die je nog graag wilt zien, graag wilt doen met je huisgenoten en met je Nederlandse vrienden. Maar ook met eten, niet te veel nieuwe dingen kopen, het eten wat je nu hebt opeten en uitrekenen wat je nog nodig hebt voor de komende 1.5 week (!!!!).
Ik merk ook dat soms in mijn kamer sta en gewoon naar alles aan het kijken ben.. zovan ik MOET hier nog van genieten, alles om mij heen, het Spaanse leven wat enorm goed bevalt en uit adembenemende uitzicht wanneer ik naar stage ga. Kilometers ver kan je kijken vanuit de bus, ongelofelijk mooi.

Lieve allemaal, tot volgend weekend en dan komt het einde aan mijn blogs ook dicht in de buurt. Foto's van mijn geweldige dagen verschijnen snel op Facebook ;) Ik ga nog even 200% genieten van mijn laatste volledige week en tot volgende week zondag!!

Veel liefs <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 11707

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 22 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: