Geluidsoverlast? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu Geluidsoverlast? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu

Geluidsoverlast?

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 September 2016 | Spanje, Madrid

De tijd vliegt! Ik ben alweer bijna 2 weken hier in Madrid en ik heb nu al zo veel meegemaakt.

Mijn eerste week stage zit er alweer op. In het begin liep het niet helemaal lekker, omdat wij zelf dachten dat wij maar 4 dagen stage hoefden te lopen, maar daar dacht de directrice toch echt anders over! Wij zijn hier nog over in gesprek om het alsnog terug te kunnen draaien naar 4 dagen, want het is behoorlijk pittig en we hebben veel schoolwerk die wij moeten bij houden.

Ik ben ontzettend blij met mijn klas, mijn hulp is hard nodig en ik ben blij dat ik bepaalde kinderen net die extra aandacht kan geven die ze nodig hebben. Het Engels les geven is echt heel leuk! Het gaat vrij goed en je leert zo veel tijdens de lessen en om je heen. Voordeel is dan ook nog dat ik in mijn studentenhuis Engels praat. Ik werk al steeds meer met groepjes en ik begin mijn plaats in de klas al een beetje te vinden.

Volgende week ga ik met mijn begeleider samen zitten om te kijken naar mijn opdrachten, wat er precies van mij verwacht wordt en belangrijke dingen over de kinderen. Iedereen is enorm druk bezig, omdat deze week de inspectie langs komt en alles moet natuurlijk tip top in orde zijn!

Het leven is een 'studentenhuis' begint steeds meer te wennen. Ik woon in een flat dat verdeelt is in 5 verdiepingen. Iedere verdieping is opgesplitst in 2 delen en in elk deel heb je een huisje. Ik woon met 8 andere samen en het is super internationaal. Ze komen uit Amerika, Canada, Australië, UK, Spanje, Duitsland en zelfs uit Nederland. Het is fijn om terug te kunnen vallen bij het Nederlandse meisje. Af en toe even lekker Nederlands praten en niet te veel nadenken of het grammaticaal klopt!

Het verschil tussen mij en de rest van mijn huisgenoten is dat zij hier naar school gaan en ik stage heb. Ik moet als enigste vroeg op staan en zij gaan nog laat in de avond stappen of spreken af in het huis, wat dus leidt tot 's avonds laat veel gelach en gepraat. Maar ik heb de ideale oplossing gevonden: oordopjes!! Ik heb ze afgelopen nacht gebruikt en ik moet zeggen dat het erg goed werkt!

Het zelfstandig wonen went ook steeds meer. Ik ben een beetje aan het experimenteren met koken en het gaat mij nog redelijk goed af. Verder moet natuurlijk de was gedaan worden en moet ik mijn kamer ook schoonhouden. Er moet natuurlijk boodschappen gedaan worden en huiswerk gemaakt worden.

Over 2 dagen ben ik gewoon jarig! Zo raar om dat te beseffen en dan wordt ik ook nog eens 18!! Het gaat zeker een bijzondere verjaardag worden :)



  • 21 September 2016 - 18:58

    Monique Hendriks:

    Hey Sanne, wat leuk om nu ook jouw verslagen te lezen! Hoe anders is jouw stage dan weer vergeleken met die van Mandy en Danny. Hoop dat je het ook goed kunt vinden met je huisgenoten, want dat scheelt wel veel. Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen en heel veel succes daar de komende tijd! Geniet er lekker van, want voor je het weet ben je weer thuis. Groetjes Monique

  • 22 September 2016 - 01:40

    Nicole Vosveld:

    Fijn hoor dat het steeds meer gaat wennen.. en tja huishoudelijke taken komen nu op jezelf neer , maar dat lukt jou prima zo te lezen haha..
    Een hele fijne dag en nogmaals via deze weg ook gefeliciteerd en drink er maar een op je verjaardag.. nu mag het legaal yehhhh
    Groetjes en veel plezier en succes verder Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 11718

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 22 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: