Halloween Time - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu Halloween Time - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu

Halloween Time

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 November 2016 | Spanje, Madrid

Afgelopen week was een andere week dan normaal.

Op maandag en dinsdag ben ik veel buiten de klas geweest voor veel knip en plak werk. Niet het allerleukste werk wat er is, maar het moet gedaan worden. In de avonden heb ik een filmpje gekeken en geskypt.

Op woensdag heb ik veel geholpen in de klas en in de middag mocht ik aan school werken. Ik heb veel kunnen doen, dus dat was super fijn! In de avond had ik Halloween spulletjes gekocht.

Donderdag was een van de speciale dagen. We vierden Halloween op stage!! In Spanje vieren ze het erg groot en dat merkte ik ook. Kinderen kwamen in de meeste creatieve en engste pakken naar school en natuurlijk waren de docenten ook verkleed. In de ochtend hadden ze gewoon les in het thema en in de middag hadden we een feestje. Ze konden dansen, een film kijken, knutselen en genieten van de self made hapjes die de kinderen meegenomen hadden. Na school begin mijn mini vakantie! In de avond ben ik samen met Chiel, Mirjam en Stefan naar een restaurant geweest en hebben weer heerlijk gegeten en veel bijgekletst.

Vrijdag was de meeste luie dag die ik tot nu toe hier in Madrid heb gehad. Ik had lekker uitgeslapen en in de middag heb ik samen met mijn Nederlandse huisgenote een planning gemaakt voor zaterdag, want we wilden een dagje weg gaan. Ik heb wat wasjes gedraaid, lekker in mijn pyjama rond gelopen en films en series gekeken. Heerlijk!

Zaterdag ben ik samen met Frederique naar Alcalá de Henares geweest. De stad ligt in het noorden van Madrid en is maar een half uurtje in de bus. De Spaanse zon verscheen weer en het was heerlijk warm. We hebben één van de oudste universiteiten van Spanje bezocht, we hebben een rondleiding gekregen in één van de oudste theaters van Europa en er worden nog steeds shows gehouden. Verder hebben we de kathedraal gezien en een soort museum. Rond een uur of 6 hebben we de bus terug gepakt en hebben we thuis lekker pasta gegeten. In de avond heb ik met Nederlandse vrienden afgesproken.

Zondagochtend ben ik naar Palacio Real de Madrid geweest. Het begin verliep even wat minder dan verwacht. De rij was gelukkig kort, maar eenmaal binnen deed mijn bankpas het niet, nog een keer geprobeerd, weer niet! Ik had natuurlijk geen cash bij, dus toen moest ik nog 20 minuten lopen op zoek naar een bankautomaat. Had ik er eentje gevonden, deed hij het niet. Gelukkig stond er nog geen 5 meter verder een andere. Dus ik snel terug naar het paleis. Rij was langer dan de eerste, maar ik was alsnog binnen 15 minuten binnen. Maar het was het allemaal waard, want wat een prachtig paleis is het!! Alles is ontzettend goed bijgehouden en de kamers waren echt royaal. Er stonden zo veel antieke spullen, grote schilderijen en de muren waren druk, maar alles was in stijl van de 17/18e eeuw. Echt een aanrader om het een keer te bezoeken. Na mijn bezoek ben ik terug gegaan naar huis. In het begin van de avond heb ik nog een drankje gedronken met Mirjam en Stefan en daarna heb ik de hele avond een film gekeken.

Maandag heb ik alle foto's van mijn camera en telefoon overgezet op mijn laptop en heb ik de leukste uitgezocht. Begin van de avond heb ik geskypet met mijn ouders en daarna klaar gemaakt voor.... jawel Halloween!! We hebben met z'n alle bij iemand thuis gezeten, elkaar geschminkt en klaar gemaakt voor de avond. Na een uur in de rij te hebben gestaan voor een club, die helemaal vol zat, zijn we maar naar een andere club gegaan en daar hebben we ons goed vermaakt!

Dinsdag (vandaag) heb ik aan school gewerkt en weer wasjes gedraaid en verder veel gelezen! Ik heb echt genoten van mijn mini vakantie en wat een geluk dat het weer mee hielp!!

Tot volgende week zondag!<3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 11708

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 22 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: