Wandel 4 uurse! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu Wandel 4 uurse! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu

Wandel 4 uurse!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 November 2016 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal!Ik ben een dagje later dan normaal, maar het was gisteren zo'n vermoeiende dag dat ik bek af was gisterenavond.

Maandag was weer mijn wekelijkse knip en plak dag! Heel de dag heb ik in een apart kamertje gezeten en heb ik foto's en teksten uitgeknipt en in de schriften van de kinderen geplakt. Van alles wat de kinderen niet in hun schriften maken, wordt een foto van gemaakt en ja hoor ik mag ze er in plakken, altijd een feestje!

Dinsdag was weer veel knippen en plakken, maar toch heb ik een aantal keren in de klas kunnen helpen. 's Avonds hadden we met onze leraar Mart afgesproken, die overgevlogen was vanuit Nederland om te kijken hoe het hier gaat en om bepaalde dingetjes nog te regelen en wat papierwerk af te ronden. We hebben bij iemand thuis gezeten en wat gedronken.

Woensdag waren we vrij en hebben we met Mart afgesproken in het Retiro park. Daar hebben we weer flink gepraat en wat papierwerk afgehandeld. Daarna zijn we bij een tapas restaurant 100 Montaditos iets gaan eten en om 5 uur (want dan was het gratis haha) zijn we naar het Prado museum geweest. Ik vond het zo fijn dat hij mee was gegaan, want hij kon ons wat extra vertellen over wat de schilderijen/ beelden betekenen en hoe de kunst in elkaar zat in die tijd. Dan kijk je toch anders naar een schilderij dan dat je er met een 'lege' blik naar kijkt. Het was echt een prachtig museum en je hoeft er niet eens een echte kunst liefhebber voor te zijn om er een kijkje te nemen! Daarna zijn we allemaal naar huis gegaan en heb ik nog een stuk met mijn leraar richting huis gelopen.

Donderdag had ik weer stage en het was weer een drukke dag met van alles en nog wat. In de avond heb ik niet zo heel veel gedaan en een beetje mijn weekend in gepland en vooral veel gekletst met mijn huisgenoten in de keuken.

Vrijdag heb ik in de ochtend weer lekker kunnen werken aan school en weer flink wat meters kunnen maken. Vandaag was één van leukste dagen van deze week, want ik heb vandaag mijn eerste stage opdracht afgerond!! Het voelt zo fijn en het geeft een heerlijk gevoel dat ik er 1 van de 2 af heb! De tweede kan ik gelukkig nog in Madrid maken, zodat ik de grootste opdrachten mooi hier kan maken en meteen helemaal afronden! HEERLIJK!! In de avond zijn we met vrienden naar 100 Montaditos gegaan en hebben we gezellig wat gedronken en gekletst!

Zaterdag regende het bijna de hele dag, dus heb ik mijn kamer weer schoon gemaakt, gepoetst en veel gewassen. In de avond ben ik met Frederique naar een barretje gegaan in onze wijk en hebben we daar wat gedronken.

Zondag was een geweldige dag! Ik en 3 huisgenoten zijn naar de bergen gegaan aan de rand van Madrid. Het duurde ongeveer 2 uur om er te komen, maar het was het meer dan waard. Toen we bij het treinstation waren aangekomen, moesten we nog 2 km (25 minuten) lopen om bij het informatie punt te komen. Daar eenmaal aangekomen kregen we de kaart en hebben we een route gekozen. Het begin was enorm zwaar, laat ik maar gewoon eerlijk zijn, je ging in een korte afstand erg stijl omhoog en dat waren we niet gewend. Na een paar stops gemaakt en veel aanmoedigingen van elkaar waren we na 1.5 uur boven gekomen en wow wat een uitzicht!! We hebben op een rots geluncht en genoten van een prachtig uitzicht over de bergen. Een stukje verder lopen kwamen we bij een uitkijkplek en je kon echt kilometers ver kijken, we hebben daar ook 15 minuten gestaan en genoten van de rust en het uitzicht. Adembenemend!! Daarna hebben we onze reis vervolgd en zijn we langzaam bergafwaarts gegaan. Daar kwamen we een zonnewijzer tegen gemaakt van steen, erg grappig! Via kleine paadjes kwamen we 'beneden' en liepen we nog 15 minuten naast een weg voordat we bij het informatie punt waren. En dan mag je nog 25 minuten lopen om weer in het dorpje te komen. Onze voeten begonnen toch wel pijn te doen en wat waren we blij toen we uiteindelijk in de bus richting huis zaten. We hebben ongeveer 4 uur aan 1 stuk gelopen en we vielen in de bus als een blok in slaap. Eenmaal thuis hebben we gegeten, gedoucht, foto's op Facebook gezet en daarna is iedereen meteen gaan slapen.

Wat een week en volgende week beloofd ook nog wat te worden ;)

  • 14 November 2016 - 22:52

    Gerlinde:

    Hoi Sanne,

    Het einde komt nu echt in zicht. Heerlijk dat je in Madrid twee grote BP's af hebt/gaat maken. Dat geeft je enorm veel rust als je straks terug bent.

    Geniet nog met volle teugen!

    Groetjes Gerlinde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 11716

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 22 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: