Roof top party! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu Roof top party! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sanne Voets - WaarBenJij.nu

Roof top party!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Oktober 2016 | Spanje, Madrid

De afgelopen 3 weken waren echt geweldig! Zelfs zo geweldig en druk dat ik geen tijd had om een blog te schrijven. Dus hier een soort van samenvatting van de afgelopen 3 weken!! :)

Drie weken geleden heb ik mijn verjaardag gevierd! Woensdag avond zijn we met mijn huisgenoten uiteten geweest en ze hadden een klein taartje voor mij gekocht, super lief!! Rond 12 uur hebben een wijntje geopend in ons appartement. Op de dag zelf heb ik op stage getrakteerd en hebben ze gezongen voor mij, in het Spaans en Engels. Een paar kinderen hebben zelfs tekeningen gemaakt! Maar mijn echte cadeau was na stage, mijn familie is gewoon speciaal overgevlogen voor mijn 18e verjaardag!! We zijn 's avonds lekker gaan uiteten en we hebben genoten van onze tijd samen. Zo fijn om ze weer even in het echt te zien en ze te laten zien hoe prachtig Madrid is! In het weekend zijn we naar het park Retiro geweest en hebben we lekker buiten de deur gegeten. Het was een verjaardag om NOOIT meer te vergeten!! <3

2 weken geleden ben ik in het weekend naar San Lorenzo De El Escorial en naar Segovia geweest. Op zaterdag ben ik naar San Lorenzo geweest en we zijn naar een klooster en een paleis geweest en het was echt prachtig! Er was een bibliotheek en waauw het was zo mooi! Zo groot, sommige boeken waren zelfs goud en muren en plafond waren prachtig geschilderd. Op zondag zijn we naar Segovia geweest, persoonlijk! Binnen in het kasteel had iedere kamer iets speciaal. Alle plafonds waren anders beschilderd en er hingen heel veel schilderen. Verder hebben we de stad zelf ook verkent en de sfeer is gezellig en overal zijn leuke eettentjes waar je iets lekkers kan eten. Foto's staan op Facebook. 's Avonds heb ik mijn kamer nog schoon gemaakt en ben ik snel gaan slapen.

Afgelopen/ deze week was weer een en al gezelligheid. Op maandag kwamen mensen van Dutch Students Abroad (bedrijf die ons help met zoeken van stage, verblijf en helpen je tijdens je verblijf) lang voor een oriëntatie gesprek. We hebben gepraat over onze aantal dagen en de conclusie is dat wij ALLE 5 de dagen op stage zijn. Gelukkig krijgen we wel tijd om school te werken. In overleg met mijn begeleidster heb ik voor een ochtend en een middag gekozen. Verder ben ik begonnen aan mijn eerste stage opdracht. Woensdag was er iemand jarig en in de avond zijn we naar het Retiro park geweest hebben we daar zijn verjaardag gevierd. Op donderdag avond hadden we een 'welkomsborrel' van DSA. Altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en het gaat zo makkelijk!! Op de zaterdag zijn we met een clubje Nederlandse vrienden naar een attractie park geweest. Het weer was heerlijk, 27 graden, en er zaten hele gave achtbanen in. De dag hebben we afgesloten met een hapje en een drankje. Vandaag heb ik grotendeels mijn was gewassen, boodschappen gedaan en bij ik naar een roof top party geweest. Een vriend mocht daar draaien en wij mochten komen. Het uitzicht was trouwens PRACHTIG!! Je zag zo veel van Madrid en de zonsondergang was adembenemend!

Ik ben nu al een maand in Madrid en het is hier echt geweldig!! Je leert zo veel nieuwe mensen kennen, ik heb 2 prachtige steden bezocht (still counting) en stage verloopt op rolletjes! Ik heb het hier echt naar mijn zin, maar stiekem begin in Nederland toch wel te missen hoor! ;)

  • 09 Oktober 2016 - 23:36

    Fien:

    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Groetjes van de Claasjes

  • 10 Oktober 2016 - 18:19

    Yvonne:

    Hallo Sanne, wat mooi om te lezen dat je t zo naar je zin hebt
    Het aquaduct is ook echt heel mooi in Segovia
    Goed te lezen dat je zoveel onderneemt
    Misschien tot over twee weekjes

  • 11 Oktober 2016 - 00:01

    Monique Rijkrts:

    Zo te lezen heerlijk aan het genieten. Enjoy!!!x

  • 11 Oktober 2016 - 10:10

    Lonneke :

    Ha Sanne!
    Leuk, die verslagen van je!
    Fijn dat je het er zo goed naar je zin hebt, geniet er nog van want het wordt inderdaad een periode om nooit te vergeten...
    Héél veel plezier nog!!
    Grtz!!

  • 14 Oktober 2016 - 16:49

    Gerlinde Barten:

    Wat geweldig fijn, Sanne, dat je intens geniet van je mooie avontuur! Goed om te lezen dat je het fijn hebt opstand en dat je veel nieuwe, leuke mensen hebt leren kennen!

    Liefs Gerlinde

  • 14 Oktober 2016 - 16:50

    Gerlinde:

    Haha, de autocorrectie verandert op stage in opstand....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 11706

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 22 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: